warna kehidupan

warna kehidupan

Sunday, April 10, 2011

SEK KEB KENANG.

Pada 8 hingga 10 April SRN telah mengadakan satu khidmat siswa (Khidmat Siswa 1 Malaysia) di kg Kenang Sungai Siput Perak. Seramai 40 orang ahli SRN telah menyertai program ini. Motif program ni adalah untuk mengeratkan hubungan mahasiswa dengan penduduk kampung orang asli. Banyak aktiviti yang telah dijalankan sepanjang program ini antaranya sukaneka yang melibatkan pelajar sek kg kenang dan penduduk kampung kg kenang.

Banyak pengalaman yang dapat diambil sepanjang menjalankan program ni. Antaranya pengalaman jadi ajk cenderahati yang kucar kacir btw thnks to all coz help me to done my job.

Sebenarnya main point nk crite kt cni ialah pengalaman berada di kg orang asli. Apabila bercakap tentang orang asli mesti semua orang akan bayangkan orang asli yang b'rambut kerinting kulit gelap kn2 tp sebenarnya tidak semua mcm 2 da anak2 orang asli yang comel2. orang asli sekarang dh x mcm dlu. rumah diaorang pun dh cntik rumah batu malahan da yang gne astro (rumah aku kt kg pn x de astro).

Pada hari kedua di kg kenang mengalami masalah bekalan air. Seawal jam 6 pg kmi disuruh ke sungai untuk berwuduk dan m'bersihkn diri ni merupakan pengalaman yg pertaman awal2 pg ke sungai dngn adik pljr sk kenang. pas 2 tgh ari mandi dkt sungai sgt seronok dpt mandi sg dh lme x mndi sg.

Paling t'sntuh mse nk blk adk2 semua sdh2 kmi fasi2 pn sdh jg. walaupun sekejap bersama mereka ttp sgguh b'mkna.

hrp2 pasti ni dpt lg pegi sne

sk kenang memang kenang.....  

Semoga adik2 teruskan usaha sehingga berjaya....

No comments:

Post a Comment